Første sæson med det nye übergeile forgaffel+bremse set-up er ved at gå på hæld… HVILKEN FORSKEL! CB’eren kan jo rent faktisk bremse… hårdt! Der er ganske enkelt en verden til forskel, og det skal der jo også være på bremser fra hhv. 1977 og 2003.

For nylig fik jeg hevet kameraet med, og fik taget nogle billeder af vidunderet…

Superbike styr er super komfortabelt 🙂

Fik fat i en ekstra CB550’er, der bl.a. havde denne bulede tank. Passer fint til resten af cyklens halvsmadrede fremtræden.

2 x kæmpe CBR600 skiver – stopper på en 5-øre!

Det ‘nye’ nav gør almindelig speedo umulig. Her er det nye minimalistiske set-up. Cykelcomputeren går til 199 km/t – i underkanten, men sådan er det. Mangler bare lige at flytte lygten tættere ind mod stellet, så spiller det.

Fine, simple linier!

Ved at bruge standard fælg og eger, går der ikke for meget FUTURE-BIKE i den!

Det gamle Honda emblem fandt jeg i Asien. Det stammer fra en om muligt endnu ældre cykel!

Alt el er flyttet op under sædet, og batteriet (kun kick) ned til bagsvingeren. Skal dog ha købt nogle ordentlige luftfiltre…

Næste projekt er bedre luftfiltre og dysning, installering af en slags elektronisk tænding, bedre montering af forlygte og hvad der nu ellers dukker op af unødvendige ideer 😉