Efter at der er blevet lukket knallerter ind i banden med mere blik på end normalt, er det kun naturligt at vi ser imod nye horisonter og befamler det næste up-and-coming knallertfænomen: Chopperen!

Chopper: Møghund af en maskine, uden hjerte eller sjæl, men med uhellige køreegenskaber og en uovertruffen evne til at sikre dig A) En tur i brummen, B) En tur på røven, C) En tur i Kanen (Websters dictionary)

Også knallertverdenen har set sin chopper-craze og kongerne indenfor feltet er italienske Fantic der i 1970’erne var med på bølgen

Deres Fantic Chopper havde 6 gear, strøg afsted som et lyn og forsøgte at omvende de lokale spaghettier fra de mangfoldige caferacer-knallerter
En fordel var selvfølgeligt også at damen i den fimsede King and Queen saddel havde mere end plads til en eventuel kæmpe røv
Kreidler ville også være med på legen og dybt inspireret af Easy Rider filmen byggede den Hollandske Kreidler importør Van Veen 60 stk af denne skønhed
Det var og blev dog krampetrækninger og med denne Kreidler Mustang Chopper prototype gik firmaet ned i flammer (fordi deres maskiner var så gode at de ikke solgte nogle reservedele…blablabla)
Også andre firmaer forsøgte at appellere til folk med hang til store styr og læderfrynser. Puch slog sig på det mere flippede segment, men ligelidt hjalp det chopper-knallerten var død og begravet

Den verdensomspændende chopper-craze blomstrede dog op igen i Højer i slutningen af sidste årtusind hvor Malthe med sikker hånd dirigede hans top pimpede Puch Maxi Chopper rundt mellem får og tømte øldåser
Maskinen var trofast og blev benyttet på flere langture. bl.a. til byernes by Svendborg, hvor vi hurtigt skred fra igen.
Selv dengang var der ingen respekt for de fladpandede skilte der sættes op overalt for at stoppe Teufelskerle fremmarch. Desværre blev den gaflet af nogle (formodentligt) HA’ere der havde brug for en mere stilsikker og hurtig maskine end deres Harley’er