Så gik der 3 dage med skruen og for lidt bloggen, så her kommer en stor update. Efter at bagenden på stellet blev svejset op var det tid at rense stellet op og fikse diverse huller og klyt svejsninger fra tidligere ejer og undertegnede:

Så fandt man sq lige ud af at bagsvingeren var komplet gennemtæret af rust – quite the deathtrap. Rart nok at finde ud af det nu og ikke med et Ton på landevejen.

Stel renset og klar til at blive primet:

Så to gange mat sort lak.


Imens vi venter på at lakken tørrer kan man rengøre og pudse dele op:

Og lige renovere stempel til forbremse, mage til bøvl. Godt råd til andre: Køb en god spids løseringstang og vent til du har masser af tålmodighed. Det lykkedes på trods af at delene i kittet ikke passede sammen og der lige skulle files en spændeskive.

Ny bagsvinger blev hentet hos ophugger i Brønshøj, godt nok fra en ’77 550K og ikke F som min egen, det skulle vise sig at give lidt problemer.

Så er malingen tør og motoren skal i, lidt strategisk placeret tape for ikke at ridse mere end nødvendigt.

Motor kom i, det gik ret nemt.

På med bagsvingeren der viste sig at være 9mm smallere over hjulbasen end den gamle. Det betød at der skulle skæres lidt i spaceren og bakses lidt med kædestrammeren, men 1,5 time senere og en del irritation er baghjulet på og det begynder sq at ligne en cykel igen.


Forhåbentligt er det den sidste pakke fra Davidsilver vi venter på nu. Nye lukkede lejer til kronrøret og bøsninger til bagsdæmperne. Så skulle affjedringen også være iorden, så nu er vi på vej ind i sidste etape… Jihaa!