Nu har Ducati’en snart været på vejen i over et år og det er sørme glade tidet. Pludseligt har man en motorcykel der ikke bare er hurtigt ude af hullet, men også er habba habba hurtig på toppen, næsten vibrationsfri, larmer som en vild og kan charmere alt i sænk. Good times! I weekenden var det tid til at køre hjem til Sønderjylland og Ducati’en var det oplagte valg. Mit trusty lammeskind blev monteret på den noget hårde saddel og vroomdibang afsted til sønderjylland. Det er ikke dårligt at kunne køre mere end man må i længere tider uden at plomberne falder ud eller maskinen rasler fra hinanden, men lidt problemer opstod der nu hen ad vejen…
Min elskede Harro Elefanten-boy tanktakse æder al bagagen og det er en fryd at sidde i timevis på maskinen. I 5. gear trækker den uden problemer fra 80 til mere end 190 hvilket trods alt er noget andet end MZ’eren (indtil jeg får den tunet!)
hjemme ved Lysgard Senior kan de to Ducati’er sludre om et langt liv med for emget gas og for lidt italiensk varme her nordpå
Dagen efter var det hjem ad igen, men hvad er nu det! Den larmer mere end sædvanen! og sikken et fint busskur!

udstødning af, kigge kigge!

nåda, den plade jeg i tidernes morgen fik svejset på udstødningen var Kabums røget af. Damn, så er det godt at der er metalkyndig familie i sønderjylland!

min gode Onkel Knud der hjalp med at lave et sværd til projektopgaven i 7. klasse, svejsede min SR’en tank stod igen klar med svejsende hjælp.

svejsesvejse, hvem der dog bare var svejser!

bankebanke

perfekt!

så var det ellers bare ud med Lysgaard senior og få sagerne sat sammen og drøne hjem i en smart fart.
 Så skulle man tro alt var godt, men der skulle lige køres en tur mere dagen efter!
ud og besøge Henrik på bøhlandet, Søren er klar med den nye Honda. Lacour emd Mz’eren

namme namme!

hvad er nu det! Ducati’en larmer helt sindssygt fra motoren! Arrggg!

Henrik kom til undsætning og smeden var klar til at save lortet i småstykker

Det viser sig at rotoren, der sidder spændt fast på krumtappen åbenbart kan gå løs på sådan nogle Ducati’er, så lyder det som om hovedlejerne er gået. forhåbentligt er det bare det og kan klares med en adskillen og sammenspænding. Ahh det glæde Ducati liv! godt man har en MZ’er on the side!