Første test-tur

Efter at have frigjort koblingen og givet karburatoren endnu en rensning, startede jeg triumphen op igen og besluttede at tage en lille testtur, for at få den varmet ordenligt igennem. Så på med hjelmen og ud på en tur rundt om DR byen og islands brygge (uden nummerplader og med masser af blå røg fra motorsveden). Den ville stadig ikke rigtig tage omdrejninger rent, så jeg tjekkede ventil-afstande, som ikke var helt i skoven, og derefter tænding… og her gik lyset op for mig: hele tændingsdelen sad løst, og kunne derfor forskyde timingen frem og tilbage.

Ud på en ny tur, med den ene hånd på strømfordeleren, og så fik jeg den til at tage omdrejninger ganske pænt, ved at dreje fordeleren mod højre…

Så nye pakninger i toppen, og lidt finjustering af tænding – så skulle den være der. Den pisser olie som om den aldrig havde lavet andet, men lyder til gengæld ganske fint i motoren.

2 Comments

  1. Det ser lyder fandme fedt mikkel. Jeg glæder mig til at komme hjem og prøve en tur:) Hvordan er det nu…man skifter gear med højre passagerfodhviler og bremser med benzindækslet. Herlige englændere!

  2. ja, jeg var for ivrig til at sætte venstre fodhviler på, så det var noget med venstre hæl på motorblokken, træde på gearpedalen, hver gang jeg ville bremse, og så selvfølgelig gashåndtaget til kombineret forøgelse af oliespild/omdrejninger.

    du kan helt sikkert få en tur når du er hjemme igen…

Skriv et svar

Your email address will not be published.

*

© 2022 TEUFELSKERLE

Theme by Anders NorenUp ↑