XSeren har haft en lang vinterpause, selvom jeg havde store planer med lidt tuning og portning af topstykket mv. Desværre ramte jeg ind i lidt sort uheld og brækkede begge arme i oktober, hvilket lagde en naturlig dæmper på værkstedsaktiviteterne. Og alle andre aktiviteter for den sags skyld. Men fire metalskinner, 22 skruer og 6 måneder senere var fysikken klar til at hive den trofaste XSer op i lyset og give den en tur.

En syv-ti spark skulle der til og så var der ild i den i et par minutter, før den sprang hovedsikringen, hvilket den også har underholdt med sidste sæson. Et par hurtige beslutninger senere var ledningsnettet pillet af og i løbet af et par regnfulde uger blev et nyt opfundet. Denne gang med lidt færre ledninger og kun 1 sikring. Så er der færre steder at tjekke.

Nyt ledningsnet – tredje gang, og med endnu færre ledninger.

De seneste uger har stået på masser af kørsel og step by step udredning af små hængepartier og fintuning af blandingen på rundspjældskarburatorerne, som stadig har lidt af deres eget liv… forhåbentlig kommer vi snart til noget sjovere tuning!

Om et par nye kronrørslejer skulle alle krøller være strøget ud – så er det tid til at lege med motoren