Så er mit efterhånden langvarige Honda CD 50 projekt ved at være til ende. Der er nogle småting der mangler, men nu er den kørende und alles.
Fra udgangspunktet, der var en temmelig inkomplet og smadret Honda CD50, er der nu vokset en sand BAD-ASS BASTARD frem. Der er dele fra en Honda MB50, Honda CB550, Suzuki K50, Honda NSR50, Kreidler Florett, Yamaha Neo, Yamaha FS1 og noget ukendt kinesisk maskine… Der er ting lavet af junk fra gulvet i Teufelskerle: stål emhætter, sømplader, en cykelforgaffel, en post-læderjakke, og meget andet. Der er købt dele fra tysk og engelsk Ebay, t-hansen, Kickstarter classics og ikke mindst fra daxshoppen.dk , der skal ha’ en ekstra TAK, for den evige strøm af originale Honda dele + kinesisk stuff.
Alt i alt, har de været pisseskægt at bygge sin helt egen knallert – af junk og nye dele – og det er en fornøjelse at cruise rundt i sommeren på den 🙂 Ses på vejene!
- Nyere Made in Taiwan udstødning og pulverlakerede nav.
- Brembo fra Yamaha Neo og bremseskive fra Honda NSR 50
- Heidenau K56 fremtidsdæk!
- Clean lines…
- Den go’e gamle OHC Honda motor – dog med kuglejer på knast og 12V CDI tænding
- Tændingslås fra en 1977 Honda CB550 Four. Dejlig solid!
- Fancy dobbelt-pladet kobling og bremsearm fra et eller andet kinesisk…
- Hjemmelavet bagsvinger af en cykelforgaffel
- Fjedrene skal nok opgraderes til en bedre kvalitet, men de er sygt bling!
- Rustri forskærm fra en Kreidler og Yamaha 4-gear forlygte.
- Radmager starut!
- Made in Japan – har fået lidt tæsk i årenes løb
- Racing Stripes all the way
- Fræk lille baglygte, der dog har plads til bremselys
- Stålslanger og en bette neutral-lampe gemt i styret
- Ikke så meget fyld. Brembo master, gashåndtag og koblingsgreb. Slut!
Skriv et svar