Drømmen har altid været at få gang i et Ducati projekt. Efter at have afhændet en gammel boble og sendt min pimpede Hercules videre til Morten Raun, blev der penge til at komme igang med et nyt projekt. Først kiggede jeg meget på at købe en fin Moto Guzzi i Tyskland og bygge en racer, men i virkeligheden er det Ducati’en der der trækker så nu skal det være!
De gamle smukke Ducati’er med Königswelle motor er fantastiske, men både dyre og ikke videre praktiske eller driftsikre, hvis man også gerne vil brude maskinen til hverdag (og det vil man!). De nyere SS’ere fra 90’erne er anderledes driftsikre, men ikke særligt lækre at se til eller sjove at bygge videre på. Torben og Jeppe fra Oliehulen havde dog en god ide, tag en Ducati Pantah fra 80’erne og smid sager på fra en nyere 750’er SS og man får den perfekte Ducati, til en billig penge! Genialt!Inspirationen kommer fra Ducati’s succesfylde TT2 racere fra firserne, Basen var en ducati Pantah med et andet stel. Super let og hurtig! Der er lang vej!
Projektet starter med denne gamle Cagive Alazzurra. Cagiva købte Ducati i 80’erne og brugte Pantah platformen til at lave deres egen lille tourer med. Ikke køn, men Ducati indenunder, og billig!
Planen er så at købe en Ducati 750 SS’er fra 90’erne i Tyskland og snuppe motor, affjedring, hjul og ledningsnet.


I weekenden er der stumpemarked og forhåbentligt kan jeg der få set på en fin Alazzurra som der er blevet opsnust!
28. marts 2010 at 8:33
hvis du har klistermærkerne, er du jo halvt færdig 🙂