Mangt og meget er sket for min kære skralde gennem de sidste par år, så ”originaliteten” i maskinen er røget over i en meget bred definition af original – men speciel er den i hvert fald. Af nævneværdige modifikationer skal der nævnes en indirekte 4-gears motor renoveret af kongen, en 5,2 cylle, fede clip-ånner (den ene hjemmelavet efter en højresvings ulykke), en ny 17’er karburator og ekstra gaffa på sædet. Alle disse ændringer på nær sidstnævnte er alle sammen pga. en såre simple grund: At slå nedenstående person i ræs!
Det kan godt være at han ser uskyldig ud på dette billede, passiviseret med en øl i den ene hånd og en soft-gun i den anden, meeeenn det nuttede ydre bedrager desværre på en knallert, hvor alteregoet jonas hjernedød træder til. 
Her ses de kombatterende knallert i nordhavnen, hvor mr. hjernedød læner sig veltilfreds tilbage efter at have slået mig endnu engang. Råd og anbefalinger for hvordan skralden kan komme til at køre hurtigere kommer dog fra jonas, da der er et fælles mål for at kreidlerne skal slå de satans hurtige hercules’er og flabede accelererende simson’er. Det skal siges til skraldens forsvar at jeg endnu ikke har formået at få den til at skrige helt ud i dens fjerde gear. Men det skal den forhåbentligt nok komme til…
Efter at have brugt en del tid med dyser til karburatoren på nordhavnen er jeg nået frem til at en 78’er er optimal kombineret med at nålen er helt i bund (så den får den mest magre blanding). På indsugningssiden kører jeg kun med luftfilterboksen uden filter op gennem stellet, da den ellers ikke kan trække vejret med filter. Gearingen er pt. 13-33, men det skal der måske også leges med.
Men nu tilbage til de nyeste forbedringer. 

Forrøret til udstødningen er her blevet 10 cm kortere, da det ekstra stykke for-rør potentielt ikke blev brugt i udstødningen. Samtidigt er de 6 mm huller i piben blevet udvidet til 8 mm huller, så den forhåbentligt kan trække vejret bedre…

Topstykket er blevet planet på en glasplade med sandpapir på, hvilket forhåbentligt har givet lidt mere kompression i den lille cylle.

Udsugningen af cylinderen var meget ujævn og blev slebet med små stykker af sandpapir

Herefter gik turen til studsen, der blev dremlet i hoved og røv 

Det hele bliver så her monteret. Resultat: Den har fået bedre acceleration. Eftersom jeg har gjort det hele på en gang, så aner jeg ikke hvilken af delene, der har givet hvad…
Mens alle disse fine ændringer skete sad resten af banden og tunede deres læderjakker med fedt og narvsværte.
 Nu skal man snart igen ud på nordhavnen og teste accelerationen og topfarten. På todo-listen inden turen er der stadig:
  1. Prøve ny vidunder-tænding
  2. Prøve med en 12’er på fortandhjulet
  3. Teste kompressionen ordentligt
  4. Slå jonas i ræs…