Der er efterhånden ved at være en fin tradition stablet på benene med det årlige Classic TT på Ring Djursland. Ikke bare er det herligt at der endeligt er et tilbagevendende publikumsvenligt klassisk ræs i Danmark, men det er også en super undskyldning for at få spolet lidt kilometer og drikke sig under bordet i Århus og omegn. som sagt, så gjort:
Casper, Kasper og Jonas tog den sløve færge fra Kalundborg fredag eftermiddag. Der er nu ikke noget som en færgetur til at sætte fut under en tur. De to navnebrødre kører begge på nye Triumph bonneville’er. Nyt og flot, der lækkes ikke olie, men der til gengæld skal der ikke skrues.

Ducati’en var afsted til til ræs på Djursland for anden gang. I forhold til sidste år er den blevet en hel del bedre at køre. Omdysning, nye kabler, bremseklodser og andre småting har gjort den mere brugervenlig. Til vinter kunne den dog godt bruge et nyt sæde, en generel overhaul og måske en 900 motor og et sort stel, men vi får at se. Det er ikke dårligt at have en maskine med rødderne i 19070’ernes Pantah, det uden at brokke kører over 200. tippitoppi!

I Århus var der skrål og ballade ved Bjarke, der diskede op med dejlig nammenamme og masser af folk. Senere på aftenen var det afsted til midtbyen hvor Århus festuge og alle de 14 årige disciple hærgede. vi fandt dog et AC/DC hjørne på den notoriske billabong bar

Ud af fjerene, Casper og Kasper var ikke til at få fat i og Bjarke’s hoved var ved at falde af, men Suzuki’en og Ducati’en startede og drønede mod djursland. KCasperne vågnede først kl 1530 og gik glip af ræs i denne omgang, men så har de noget til gode.
Djursland, Bjarke er hårdt ramt, men hvad er det han skuer?
En mega pimp Puch fra gamle dage som den gode Elsberg har fikset, læs mere om den ret utrolige historie her

Vi missede det første ræs i 350 cc klassen, hvor der var et gigantisk mega crash, men der var godt fart over 50cc’erne

Der tegnede sig en interessant trend med hurtige udlændinge forrest og lidt sløvere, mere “normale” kreidlere længere bagude. Det virker ikke helt usandsynligt at man kunne følge med de “langsomme” på vores egne knallerter…..

Der var fuld tryk på i pitten med masser af maskiner, her en cool Suzuki TR500, hvorfor solgte du dog din Stange?

Nogle af de lidt langsommere og mere normale Kreidlere, ræs næste år?

Glad Bjarke!

En ret vild Garelli med Monocoque stel. Vroomdibang, men den kunne stadig ikke følge med de hurtigste Kredilere og Puch’er

Hollændere! Goddamnmint! At tune sin knallert med en computer virker lige i overkanten, i hvertfald når vi kører ræs i København

Lækker Matchless med Seeley stel, Drømmen om at bygge en gademaskine med Seeley-stel og ny KTM 690 motor lever stadig!

masser af fine Suzuki’er, Bjarke kunne se den direkte linie mellem RG500’erne, GSXR750’erne og hans monster af en blå GS550

Meget fornemt gade Triumph med Rob North stel, det må ha kostet en formue at få den hen. fine sager!

Der var en ordentlig stak nordmænd der kørte ræs og hyggede med deres Guzzi’er, ikke nogen dum måde at blive 60 på!

fed bimmer!
men hvad er nu det? kan det være! ohh yes!
En mega fed MZ TS250, ærgeligt at den ikke kom på banen

fede sager! med en rundsmadret Monza i front

Velo og Laverda savleri og så var det tid at stikke næsen mod Århus

Først skulle indmaden lige flås ud af Suki’en og så var det tid til højhastighedstest rundt på Djursland’s snoede veje. Ohlalala

Kalø vig slotruin efter lidt gode veje og tilsidst mod Egå slotsmarina og fortære dejligt stjerneskud

Pissefed tur, lørdag aften gik på Troubaduren og søndag var det hjem med færgen, et herligt gensyn med Erik Clausen’s Ledsaget udgang ombord og masser af fart hen oversjælland. ræs er pissefedt!