Jeg har ellers laert fra mikkel Stange at det eneste fornuftige man kan goere med en Triumph er at skille den ad, putte den i en kasse og koebe en ny Honda. Lortet virker alligevel ikke. Aabenbart er ikke alle ligesaa kloge som Mikkel Stange, min fine ven Bones hernede i Syd Korea, insisterer ihvertfald paa at faa sin ud og koere, gammelt lort eller ej.




Ogsaa denne Triump har dog sine problemer. Koblingen hoppede af efter at der raslede nogle bolte ud af den. Det slemme ved det hele er at konussen paa gearakslen er blevet slidt lidt.

Jeg gik igang med at slibe grater vaek paa koblingen, mens bones fik skiftet dryppende benzinhaner. Godt man lige har en fiks KIA BongoVan (Det hedder den!) som arbejdsbord.

Det var tydeligtvis ikke foerste gang Bones var igang med den kobling. Saa efter en ordentlig omgang med Locktite, blev primaersiden hurtigt samlet igen.

Lige et par skruer og saa skal der stilles kobling. Gode gamle, gamle sager!

Tilsidst blev maskinen startet op og det hele saa fint ud, ingen kobling der var ved at hoppe af.

Afsti afsted. Der er ca 1 maened tilbage af saesonen hernede, inden det bliver minus 240 grader og alt fryser til is. forhaebentligt holder Triumphen saa laenge. Ellers kan man jo finde en papkasse til den.

Pepsi? Nej, det er midten af det koreanske flag. Efter skruerier var det afsted til Osan airbase hvor der var airshow og amerikansk diner med frokost.

Skriv et svar